Вітаю Вас, Гость Понеділок, 23.10.2017, 02:24
Клуб створений 7 червня 2009 року ГОЛОВНА СТАТТІ ФОРУМ КОРИСНЕ BOSTON BIKE РЕЄСТРАЦІЯ
Форма входу
Меню сайту
Календар
«  Листопад 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Друзі сайту
Пошук
Наше опитування
Який вид наземного транспорту вам до вподоби ?
Всього відповідей: 122
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2013 » Листопад » 5 » Велосипедистам!
22:12
Велосипедистам!
Велосипедистам!

Велотуризм - це подорожі на велосипеді по рівнинній і пересіченій місцевості. Велосипедний туризм дозволить вам завжди перебувати в гарній спортивний формі. А ще велотуризм це можливість побачити нові пейзажі, відвідати цікаві міста. Велотуризм це "екологічно чистий” вид спортивного туризму - ви залишаєтеся наодинці із природою. І в той же час велотуризм дозволяє вам швидше переміщатися в просторі, чим, наприклад, піші походи (треккинг). Звичайно маршрути для велотуризма підготовляються заздалегідь. Особливою популярністю користуються велопоходи по Карпатах, а також по Криму. Що ж таке "велотуризм”? Із чого почати заняття цим видом активного відпочинку? Про це вам розповідять статті й звіти на нашім порталі. Для всіх аматорів і новачків велотуризма - карти, відгуки про маршрути, ради на вибір спорядження, спілкувань і обмін досвідом на форумі "велотуризм”.
Корисні ради починаючий велотуристу

Як потрібно мити байк?Відколупуємо чим-небудь грудки бруду, потім змиваємо бруд, що залишився, водою, можна с невеликою кількістю мийного засобу для посуду або прального порошку. Потрібно стежити за тим, щоб вода не попадала усередину підшипників: втулок, каретки, кермовий. Можна помити під душем у ванною, але знову ж, потрібно стежити за тим, щоб вода не потрапила в підшипники. Потім витираємо насухо.
 Чи можна мити байк струменем води під тиском (наприклад, на автомойке або апаратом для миття авто)?Не рекомендується, вода й бруд можуть потрапити в підшипники - тиск води досить високе. 
Чим очистити від змащення підшипники, каретку, колонку керма, ролики заднього перемикача й інші частини?Спиртом, бензином, гасом і т.п. Уайт-Спірит залишає жирну плівку. Краще чистити байк на вулиці, або в добре провітрюваному приміщенні. Гас може ушкодити деталі з гуми й м'якої платсмассы.
До якого тиску необхідно накачувати шину?Збоку майже у всіх покришок написане рекомендується давление, щоМ. Наприклад 2.8 - 4.6 kg/cm2. Чим вище тиск, тим легше їхати швидко, чим менше тиск - тим краще зчеплення з дорогою й керованість байка
Як перевести рекомендується давление, що, у шині з незрозумілих PSI в атмосфери?Рекомендації з тиску в шині можуть бути дані у фунтах на кв. дюйм (PSI), барах (Bar) або кілограмах на кв. сантиметр (kg/cm2). 1 Bar = 1 kg/cm2 = 1 атм = 14.2 PSI;
1 PSI = 1 Bar / 14,2; 1 Bar = 1 PSI * 14,2
 Чи можна їздити на недокачанових або перекачаних шинах?Краще намагатися цього не робити. Їзда на недокачанових шинах веде до швидкого протирання покришки ободом уздовж борта, після цього камера може вибухнути в самий несподіваний момент, у кожному разі, покришку залишиться тільки викинути. При проїзді перешкод можна легко пробити камеру ободом (так званий "зміїний укус"). Перекачана шина легко проколюється, погіршується зчеплення, сильно "колбасит" на нерівностях дороги. Нерівномірно зношується протектор покришки - середня частина сильніше.
Навіщо на велосипеди ставлять різні задню й передню шини?Роль задньої шини - добре "гребти" при розгоні або підйомі в гору. Роль передньої - ефективно гальмувати. У найпростішому випадку встановлюються однакові покришки з різним їхнім напрямком по малюнку протектора. Багато хто "парні" комплекти шин складаються з передньої й задньої шиниПри русі по слизьких дорогах необхідно враховувати той факт, що переднє колесо звичайно ледве легше зривається в знос, чим заднє. Контролювати знос переднього колеса складніше, ніж замет заднього, тому переднє колесо повинне забезпечувати краще зчеплення з дорогою. Для цієї мети вперед може встановлюється покришка з більше розвиненим малюнком протектора або більше широка покришка із заниженим, у порівнянні із задньої, тиском вкамере.
У яку сторону повинен бути спрямований ассиметричный малюнок портектора?Звичайно на бічну поверхню покришки нанесена стрілка з написом "Drive", що вказує напрямок для покришки заднього колеса, або стрілка з написом "Rotation" для покришки переднього колеса. Якщо напрямок установки не зазначений або напис стертий, а малюнок протектора утворить букву "V", то вершина "V" на заднім колесі повинна бути спрямована долілиць, а на передньому - нагору, якщо дивитися на байк попереду.
Куди широку покришку ставити?Уперед. Hа широкій покришці попереду поліпшується керованість. Передня покришка повинна "витягати" байк. У широкої покришки більше площа поверхні, виходить, контакту із ґрунтом. Це добре, якщо ґрунт м'який або сипучий. Колесо буде менше зариватися в нього. Однак широка покришка попереду не врятує там, де потрібно добратися до твердої основи, щоб зачепитися або де ґрунт занадто текучий. Це, наприклад, бруд або сніг. По них ви будете плавати без корисного зчеплення. Для такого потрібна вузенька гума зі спецовым малюнком. Позаду досить добре загребущого протектора помірної ширини. У бруді або на снігу недолік площі по ширині буде компенсуватися висотою протектора. Заднє колесо є веденим стосовно переднього. Тому якщо переднє добре справляється зі своїми обов'язками що рулить, те заднє підтягнеться за ним.
Як виміряти довжину окружності колеса?Поставте на колесі оцінку (крейдою, напpимеp), зіставте її з оцінкою на гpунте, після цього сядьте на байк і пpокатитесь по пpямой на трохи обоpота колеса. Измеpьте pасстояние, поділите на кількість обоpотов, отримане число і є pеальная довжина окpужности вашого колеса.
Куди повинні бути спрямовані ексцентрики, якими фіксують колеса?За рекомендацією Shimano: передній - нагору й назад, задній - нагору й уперед. Ручки ексцентриків повинні перебувати з лівої сторони байка. Ексцентрики, закриті таким способом, не зламаються при падінні.
Яке потрібно прикласти зусилля, для фіксації колеса ексцентриком?Наприкінці, ручка ексцентрика повинна повертатися зі значним зусиллям. Ручка повинна залишити на долоні характерний відбиток.
Потрібно чи чистити й змазувати ланцюг?Так. Починати завжди треба із чищення ланцюга, а змазувати, по можливості, тільки чистий ланцюг.
Як часто потрібно змазувати ланцюг?Через кожні 50-150 км, залежно від умов. Після дощу й/або при їзді по ґрунті - частіше, на сухому асфальті - рідше. Після кожної грязьовий покатушки або під дощем. Перед змащенням, ланцюг потрібно очистити від старого змащення й бруду.
Чим і як краще чистити ланцюг?Найпростіший спосіб - чищення звичайною ганчіркою, сухий або просоченої в гасі. Замість гасу можна скористатися наприклад, WD-40 або більше дешевим аналогом російського виробництва ВТ-100. Більшого ефекту можна досягти, чистячи ланцюг за допомогою старої зубної щітки. Досить зручно чистити ланцюг за допомогою спеціальних машинок для чищення ланцюга. Найкраще для чищення ланцюга знімати її з велосипеда (якщо ланцюг має замочок). Брудний ланцюг поміщають у баклагу з мийним засобом або гасом, трясуть деяке врямя. Чистий ланцюг не повинна тріскотіти при поперечному згинанні (пісок у ланцюзі). Якщо ланцюг відмивали за допомогою мийного засобу, її потрібно промити після цього водою. Щоб дістати ланцюг з баклаги, пляшку простіше розрізати.
Чим потрібно змазувати ланцюг?Питання поставлене не правильно. Майже однаково, чим, набагато більше на її ресурс впливає те, як часто неї змазують і як ретельно чистять перед змащенням. Змащення в ланцюзі повинна бути усередині роликів і на осях, зовні ланцюг повинна бути сухий. Для того, щоб змащення потрапило усередину, вона повинна бути рідкої, а для того, щоб там довго втримувалася - густийКраще змазувати ланцюг двухкомпонентной змащенням-аерозолем. Це зручніше й ефективніше, ніж все інше, але досить дорого в порівнянні з вартої копійки машинним маслом. На сезон - близько 7-8$. Стежите, щоб струмінь масла з балончика не потрапив на обода або ротори.
Як змазувати ланцюг найбільше ефективно?Перед змащенням необхідно очистити ланцюг. Сам ланцюг варто змазувати по зазорі між бічними пластинами й роликами по обидва боки. Якщо ви використовуєте аерозольний балончик - одягніть на розпилювач насадку-трубку, і втримуючи кінець трубки впритул до ланцюга на касеті, обертайте педалі й розпорошуйте самазку. Для змащення досить одного оберту ланцюга. Почекайте 3-5 хвилин поки випарується ефір і витріть сухою чистою ганчіркою змащення з поверхні ланцюгаЯкщо ви змазуєте ланцюг звичайним рідким маслом, зручно використовувати одноразовий медичний шприц - витрата 0,5...1 куб. див. на одне змащення. Можна змазує кожний пин окремо або просто тримати голку біля зазору, крутячи ланцюг педалями. Після змащення варто прокрутити ланцюг півхвилини й витерти насухо. Багато хто додатково витирають ланцюг після декількох кілометрів руху. Не варто заливати ланцюг величезною кількістю масла, не витираючи його - довше ланцюг від цього працювати не буде, але збере на собі багато бруду
Як іржа на поверхні впливає на ресурс ланцюга?Hикак (у розумних межах).
Чи треба змазувати зірки касети й системи?Ні, не треба. При набіганні ланцюга на зірки, ролики ланцюга обкатують зуби зірок. Тертя між ними практично не виникає, тому змазувати зірки немає ніякого сенсу, крім випадку лепьохіна змащення для тривалого зберігання.
Як визначити, потрібно чи змазувати ланцюг?На слух. Якщо ланцюг початку "скрекотати" при обертанні педалей під навантаженням, виходить, воно має потребу в змащенні, якщо йде м'яко й тихо, змащення не потрібне
Чому ланцюг повинна бути чистої й сухий зверху?На замаслений ланцюг дуже швидко налипає багато пилу й бруду, що змелюється й, перемішуючись із маслом, перетворюється в гарну притирочную пасту, що швидко зношує ланцюг. Суха зовні ланцюг зовсім не обов'язково буде сухий зсередини.
Потрібно чи змивати з нового ланцюга заводське змащення?Не потрібно. Варто лише видалити змащення з поверхні ланцюга, щоб на неї не налипало різне сміття.
Як просто й швидко довідатися, чи не зносився ланцюг?Ставимо ланцюг спереду на 3-ю зірку (саму більшу) і намагаємося відтягнути ланцюг від зірки, взявшись кінчиками пальців. Якщо повністю видно 2 зуби на зірці, то ланцюг зношений, видно 3 зуби - ланцюг убитийЯкщо змазаний ланцюг продовжує видавати "стрекотіння" при русі, це є ознакою зношеності ланцюга або касети. Якщо ланцюг змазана видає такий звук навіть без навантаження, то вона вкрай зношена. Більше точний спосіб: натягаємо ланцюг легким тиском на педалі, беpем лінійку й міряємо ланцюг від центра будь-якого пина до центpа 24-го пина після нього. Якщо результат становить:
304,8-306,4 мм - ланцюг у нормі,
306,4-307,9 мм - ланцюг зношений і вимагає заміни,
> 307,9 мм - ланцюг, касета, а можливо й система зношені.
Навіщо міняти ланцюги "по колу"?Якщо ви проїжджаєте в сезон більше 2-3 тис.км, те вам доводиться міняти ланцюги. Ресурс касети в 2-3 рази більше ресурсу ланцюга, але зношений ланцюг дуже швидко губить касету. Досить проїхати 300-500 км на зношеному ланцюзі й, можливо, її прийде викинути разом скассетой.Щоб підвищити ресурс касети й ланцюгів, не чекають зношування ланцюга, коли ланцюг почне "є" касету, а міняють ланцюг на нову раніше, потім ще раз, а потім знову встановлюють перший ланцюг, і т.д. по колу.
Як міняти ланцюги "по колу"?Через 500-600 км ланцюг знімаємо й відкладаємо до кращих часів. Ставимо нову ще на стільки ж км. Потім так само третю. Потім вибираємо саму коротку (при однаковій кількості ланок), проїжджаємо ще 500-600 і т.д. Коли 3 ланцюга по 3 рази поміняли, викидаємо всі 3 ланцюга разом з касетою (блоком задніх зірочок).
Як можна визначити убитость касети?Поставити новий ланцюг (якщо касета вбита, то ланцюг буде погано працювати). Або за формою зубів. Споконвічно, сторона зуба, на яку набігає ланцюг більше "крута". У міру зношування, вона стає плавною. Якщо зубці гострі, нагадують ікло, то касета подубита. Якщо так на всіх зірках, то касета померла. Більше ніяк.
Як змазувати троси керування?Простягніть трос через ганчірочку з консистентним змащенням або через парафінову свічку. Крім того, перед установкою нового торса відшліфуйте його дрібної наждачкой. Якщо трос має тефлонову або ще якусь оболонку, то наждачкой і змащенням користуватися не коштує.
Що зробити, щоб грипса міцно трималася на кермі?Зняти грипсу, нанести на кермо смужку клею для гуми або лаку для нігтів, одягти ручку.
Що зробити, щоб сорочки тросів не обдирали фарбу на рамі?Наклеїти на раму шматочок изоленты або оракала (оракал можна підібрати майже будь-якого кольору). Також існують спеціальні наклейки.
Що зробити, щоб ланцюг не відбивав фарбу на правому нижнім пері рами?Намотати на перо рами шматочок старої камери або купити спеціальну "захист пера".
Як правильно перемикати передачі?Не під навантаженням. Послабляти тиск на педалі при перемиканні й не припиняти крутити педалі. При підйомі в гірку намагатися менше перемикатися, вибрати зручну для вас передачу і їхати на ній. Байк погано переносить перемикання під навантаженням. Можна ушкодити перемикач або касету.
Як відрегулювати контакти?На скільки твердим повинне бути зчеплення - кожний вирішує сам. Мінімальне затягування пружини повинна бути такий, щоб ви не могли вирвати ногу при нормальному силовому педалировании (наприклад заїжджаючи коштуючи на педалях у гірку). Максимальна - щоб у будь-якому бруді ви могли отстегнуться не додаючи сверхусилий.Можна відрегулювати так: спочатку затягуємо пружину так щоб нога выстегивалась із дуже невеликим зусиллям, а потім за 2-3 швидких заїзду в гірку дотягаємо пружину, щоб ноги мимовільно не виривалися з контакту.
Що потрібно знати про нарізні сполучення?Нарізні сполучення взагалі й на велосипеді зокрема мають властивість "спаюватися" або "прикипати" згодом. Щоб уникнути таких проблем у майбутньому, має сенс, розібрати всі нарізні сполучення в байці, очистити гасом і змазати консистентним змащенням перед складанням. Це позбавить від проблем із заміною каретки, педалей і т.д.
На яких передачах правильно їздити?Щоб уникнути сильного перекосу ланцюга, варто дотримуватися наступних комбінацій:
1 - 1,2,3,4
2 - 3,4,5,6
3 - 6,7,8,9
(ліворуч - передні зірки, праворуч - задні).
Переглядів: 674 | Додав: BRAVE | Теги: як продовжити термін служби важливи, Як доглядати велосипед | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]